Шкільні зошити

Загальні вимоги до ведення зошита

            Для забезпечення високої грамотності і загальної культури учнів необхідно дотримуватися визначених правил і рекомендацій щодо ведення учнівських зошитів.
            Правильне, грамотне і охайне виконання письмових завдань привчає учня до систематичної праці, формує повагу до неї, звичку до чистоти, охайності та порядку.
Зошит відображає не лише знання та вміння учнів, а й працю вчителя.
             Важливе значення має раціональне використання зошитів у навчальному процесі.
             Школярі зобов’язані бережливо використовувати зошит, не починати новий зошит, доки не списано попередній, користуватися обгортками (бажано поліетиленовими), не бруднити сторінок, не виривати листків.
              Заміна зошитів блокнотами або окремими аркушами паперу не допускається.
              Учні мають уміти розміщувати зошит на парті, правильно тримати ручку та обирати правильну позу під час письма (окремі вчителі вимага­ють від учнів сидіти рівно, не рухаючись протягом усього уроку, що при­зводить до перенапруження м'язів, швидкої стомлюваності дітей. Це пе­решкоджає засвоєнню ними навчального матеріалу, стримує фізичний розвиток малюків, тим самим послаблюючи їхнє здоров'я); писати розбірливо, дотримуючись усіх вимог до каліграфічного письма.
              У письмовій роботі з мови, математики треба зазначати дату виконан­ня роботи, яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, дик­тант, твір, переказ, творча робота, задача тощо), заголовок зв'язного тексту (переказу, розповіді тощо).
               Відповідно до 4-го видання Українського правопису (Український правопис. — 4-те видання. — К.: Наукова думка, 1993 р. — С. 127) в кінці заголовків крапка не ставиться.
Наприклад:
         7 жовтня                                                                   31 березня
Домашня робота                                                             Класна робота
       Вправа 123                                                                   Задача 107

             Дату, назву роботи та її вид (вправа, словниковий диктант тощо) учні записують, починаючи з 2 класу початкової школи. У 4 класі дату вико­нання роботи з мов записують словами, з математики — на розсуд учи­теля.
             Запис учнями виду роботи (словниковий, попереджувальний дик­тант) здійснюється за вказівкою вчителя (за функціональною потребою).
Наприклад:
     23 грудня                                                                      12 квітня
       Диктант                                                          Математичний диктант
         Зима
       Під час виконання письмової роботи учні повинні дотримуватися абзаців.
       Необхідно стежити, щоб учні дотримувалися однакових інтервалів між словами, дописували кожен рядок до кінця, орієнтуючись на прави­ла переносу, не виходячи за межі рядка.
        Якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправиль­но написану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і замість неї зверху написати потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словоспо­лучення, речення чи приклад у ході виконання роботи, то те, що підлягає заміні, слід закреслити тонкою горизонтальною лінією, а не брати в дуж­ки, оскільки дужки є пунктуаційним знаком, і далі записати правильно.
        Виправлення (закреслення та поновлення) написаного робити руч­кою, а не олівцем.

Немає коментарів:

Дописати коментар